Філософія освіти Монтессорі відображається в її девізі «Допоможи мені зробити самому!». Роль дорослого тут — надати підтримку природному розвитку дитини та допомогти їй здобути самостійність.
Традиційний підхід до освіти, який переважає сьогодні, орієнтований на передачу запропонованих блоків знань. Основна його проблема в тому, що вчитель робить все за дитину, позбавляючи її можливості навчитися робити самій.
Підготовлене середовище з Монтессорі матеріалами та роль вчителя в класі відрізняють Монтессорі від інших підходів. Наприклад, незалежна діяльність дитини становить близько 80% роботи в класі, тоді як діяльність, спрямована на вчителя, становить всього 20%.
Принципи методу:
Тригодинний період роботи з Монтессорі матеріалами
Змішана вікова група
У класі все скомпоновано за різними темами і діти в змозі обирати те, що їм цікаво вивчити
Діти повністю вільні, але це не означає, що немає організації та порядку
Повага один до одного
Відповідальність за Мир і Землю
Монтессорі матеріали
Монтессорі матеріали в класі розкладені по зонам розвитку. Перші матеріали, з якими дитина стикається, — це «практичне життя» (повсякденна діяльність, знайома дитині з її будинку, така як переливання, чистка столу, полірування або застібання). Основна мета цих дій — допомогти дитині розвинути здатність концентруватися та координувати свої рухи.
Інші зони розвитку — сенсорна, математика та мова. Сенсорні матеріали реагують на те, як дитина вчиться в цьому віці — через почуття, а не інтелект. Існують матеріали для вивчення кожного почуття: яскраві масиви твердих геометричних форм, картографічні головоломки, кольорові намистини, різні спеціалізовані стрижні та блоки.
Всі матеріали в середовищі Монтессорі розроблені для максимальної незалежності дитини, організовані впорядкованим чином на легкодоступних відкритих полицях. А оформлення дозволяє дитині легко ідентифікувати їх і поступово вміти виправляти будь-які помилки (це усуває необхідність виправлення вчителем — функція, яка стала основою традиційної освіти). Замість того, щоб зовнішня сила контролювала її, дитина покладається на рішення, що виходять із її почуттів. Покладаючись на власну самооцінку, дитина розвиває «дружнє почуття» до помилки, встаючи на шлях до самовдосконалення.
Приходьте у гостi!
Залиште свiй контакт i ми проведемо для вас екскурсiю по садочку UMAMI